ZBIORNIK EMULSJI
Możliwe pojemności: 3000 ÷ 10000 l. W standardzie zbiornik eliptyczny z izolacją i poszyciem z blachy aluminiowej. Poziom emulsji wskazywany jest na wskaźniku analogowym oraz na panelu LCD w kabinie kierowcy. Napełnianie zbiornika odbywa się przez wlew górny lub pompą skrapiarki.
RAMPA SKRAPIAJĄCA
Szerokość skrapiania regulowana jest do 3.720 mm. Zastosowano wysokiej jakości dysze szczelinowe otwierane pneumatycznie. Opuszczanie i podnoszenie rampy, a także boczny przesuw całej rampy realizowane są hydraulicznie (siłownikami). Wewnątrz rampy zastosowano innowacyjny system labiryntowy, który gwarantuje równomierne cyrkulacyjne rozgrzanie całej rampy (bez konieczności jej wstępnego podgrzewania) i otwarcie każdej wybranej sekcji dysz. W wyposażeniu lanca ręczna.
POMPA EMULSJI
Nowoczesna rotacyjna pompa wyporowa - całkowicie szczelna i nie rozwarstwiająca emulsji. Pompa ma małe zapotrzebowanie mocy. Napęd hydrauliczny pompy wyklucza typowe w skrapiarkach problemy ze sprzęgłami mechanicznymi. W razie potrzeby wnętrze pompy można bardzo łatwo i szybko wyczyścić po zdemontowaniu jednej pokrywy.
UKŁAD GRZEWCZY
Bezobsługowy nowoczesny palnik olejowy sterowany jest termostatem i komputerem. Operator wybiera tylko temperaturę grzania emulsji i uruchamia system. Temperatura robocza emulsji utrzymywana jest samoczynnie. Po wyssaniu emulsji do poziomu poniżej rur grzewczych palnik automatycznie wyłącza się wykluczając niebezpieczeństwo wybuchu par emulsji. Układ grzewczy może pracować również bez uruchamiania silnika spalinowego skrapiarki (np. podczas grzania emulsji na bazie).
WYDAJNOŚĆ SPRYSKU
Wydajność regulowana jest w pełni automatycznie w zakresie 0,10 ÷ 2,00 kg/m2. System sam koryguje nastawy maszyny przy zmianie prędkości jazdy skrapiarki tak, by wydajność sprysku miała stałą wybraną przez operatora wartość. Prędkość jazdy skrapiarką wskazywana jest dynamicznie na słupku prędkości roboczych. Operator ma również możliwość kontroli aktualnej wydajności sprysku, wielkości skropionej powierzchni, długości skrapianego odcinka i innych parametrów skrapiania.
STEROWANIE
Główny pulpit sterowniczy skrapiarki znajduje się w kabinie kierowcy samochodu. Jako jednostkę sterującą wykorzystano nowoczesny komputer z panelem dotykowym LCD. Przy projektowaniu sterowania kierowano się ergonomią pracy, intuicyjnością i możliwie największym uproszczeniem obsługi skrapiarki. Wybierane z panelu LCD tryby pracy minimalizują możliwość błędnego zachowania operatora podczas pracy i uszkodzenia maszyny. W komorze silnika spalinowego i pompy emulsji nie ma zaworów ręcznych (poza zaworami lancy ręcznej). Skrapiarki HYDROG mają możliwość dodatkowego sterowania z podestu tylnego pulpitem pomocniczym.
SILNIK SPALINOWY
Nowoczesna 4-suwowa jednostka napędowa benzynowa chłodzona powietrzem produkcji Briggs & Stratton (USA) osiąga moc 22 KM. Charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i trwałością przy niskim zużyciu paliwa.